podnikanie, práca z domu, šitie

Časté chyby pri handmade podnikaní (časť 1.)

Každý z nás robí chyby a je to prirodzené. Je však fajn, ak sa môžete poučiť z chýb druhých. A práve preto som sa rozhodla, že sa s vami podelím o veľmi časté chyby, ktoré robia handmade podnikateľky a ktoré som urobila aj ja. V tomto prípade sa zameriam na oblasť, ktorá mi je najbližšia, teda šitie. Myslím ale, že sa dajú aplikovať aj na iné oblasti a že sa v ňom nájde niekoľko ďalších „tvoriliek“.

  1. Príliš široký záber 

– keď sa vám vaše handmade šité vecičky začnú predávať, zistíte, že si dokážete svojou tvorbou pekne privyrobiť a možno i slušne zarobiť. Spočiatku robíte možno hlavne tašky, alebo šijete peňaženky, alebo ako ja hračky. Pre mňa boli práve hračky tým hlavným výrobkom, vďaka ktorému sa zrodila značka S.e.N Art. Lenže moja predstava bola taká, že musím vyhovieť väčšej škále zákazníkov  (a tiež som si asi chcela dokázať, že zvládnem ušiť aj iné veci než hračky), takže som skúšala všeličo iné – prikrývky pre detičky, podbradníky, taštičky, levanduľové vrecúška, dokonca som chcela šiť aj zavinovačky pre bábätká, lebo ich odo mňa ľudia pýtali. Tiež pýtali klobúčiky, nosiče na bábätká a všeličo iné a ja som premýšľala, ako to ušiť, snažila som sa prísť na to, ako to ušiť (keďže som samouk) a zháňala som často nové druhy materiálu, ktoré boli na dané výrobky treba.

Bolo to náročné na čas i energiu. Portfólio sa rozširovalo a ja som čoraz viac cítila, že to nie je dobré. Aj tak som ale chcela šiť všetko, pretože som chcela, aby ponuka S.e.N Art-u bola široká.

…malá ukážka hračiek z môjho portfólia

Navyše som sa venovala aj výrobe handmade čeleniek pre bábätká a deti a pracovala ako externá redaktorka, to všetko popri materskej. Asi je vám jasné, že je to čisté šialenstvo a že to nemohlo dopadnúť dobre…

Vyvarujte sa tejto chyby hneď na začiatku! Zamyslite sa, aký je váš najobľúbenejší produkt alebo zopár z nich a tých sa držte. Tie vyrábajte, zdokonaľujte, tým venujte čas. Ak chcete niečo nové vyskúšať a láka vás to, okej. Ale nerobte veľa druhov výrobkov len preto, že si to ľudia od vás pýtajú, alebo preto, že máte pocit, že by ste jednoducho mali zvládať všetko, alebo že vaša konkurentka také robí a vy by ste to zvládli hádam aj lepšie…

Mne manžel často hovoril (muži majú jednoducho v mnohých ohľadoch praktickejší mozog:), že sa mám zamerať na dva-tri výrobky, po ktorých je najvyšší dopyt, pretože tie ostatné ma oberajú o čas, ktorého nebolo nazvyš. Mal pravdu. Dnes to vidím tak, že to bola obrovská chyba, ktorá ma priviedla až na pokraj „kreatívneho vyhorenia“. Chcela som robiť všetko možné aj nemožné, až sa vytratila radosť zo šitia a tvorenia a len pomaličky sa k tomu opäť dostávam.

…pokračovanie onedlho:)

 

Leave a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *